07 juli 2007

Entrelac'en er færdig

Nu er jeg endelig færdig med min entrelac.

Jeg havde købt 15 x 50 gr Noro Silk Garden, trøjen vejer 640 gr og jeg har stadig 7 x 50 gr tilbage, se det forstår jeg jo ikke, for hvis jeg regner, så giver de 15 ngl. jo 750 gr, og jeg har 350 gr tilbage + en rest på 11 gr. Nå, men der er jo meget jeg ikke forstår. Iflg. opskriften skulle der bruges 800 gr. og jeg købte til den største størrelse + 1 ekstra ngl. = de 15 ngl. Jeg har ikke strikket i den største størrelse, så jeg burde have ca. 100 gr tilovers. Men put, så må jeg jo bare finde noget at bruge det andet til, ik'!

Billede kommer når den er blevet presset/har lagt mellem våde stykker.

Jeg har forresten brugt de 640 gr. af mit garnlager, så ialt har jeg brugt 3960 gr i brug af dit garnlager, hvor min selvvalgte periode udløber i morgen. Ganske godt gået, da jeg havde satset på 3000 gr og i starten mente at det fik jeg aldrig brugt.

2 kommentarer:

The Silent Knitter sagde ...

Øøøh 800 g + et nøgle extra giver 17 nøgler .... men stadig passer regneskabet ikke. Jeg glæder mig til at se dig i Enterlac'en
Kh Hanne V

Inge sagde ...

Hej Hanne

Vidste du ikke, at en bogholder ikke behøver at kunne regne? :-)

Hilsen
Inge