11 november 2011

Sweater og andet gøgl

I søndags blev jeg færdig med Franks sweater, og den passer perfekt.

Jeg er nu startet op på hele 3 nye ting, det går virkelig ikke, men jeg er ved at strikke julegaver. Lidt sent, når det er mig, så plejer de at være færdige på dette tidspunkt.

Men…

jeg købte kit til den ene hos Garnheksen, da jeg var på messe i Fredericia. Og det er ikke just tv-strik ikke lige nu. Så manglede jeg jo et tv-strikketøj, og startede på et tørklæde, det var nemt at finde.

Men…

igår var jeg på ose-tur i Vejle, og endte hos Garnheksen, som altid har kaffe på kanden. Der sad jeg, og fik den ide, at der jo i det sidste Strikkemagasinet var en sød cardigan med skød til småpiger. Jeg har et regneark, hvor jeg kan se hvad jeg har af garn på lageret. Jeg fik så den ide, at det Geilske uld/bomuld jeg havde, måske kunne bruges. Og det kan det, med 2 tråde, så passer strikkefastheden. Så igår eftermiddags, slog jeg da lige 728 m op. Den er perfekt til tv-strik.

I morgen skal jeg nemlig til strik-in, og der er det ikke til at have Esbens bluse med, medmindre jeg er blevet færdig med hovedmotivet.

I onsdags havde Jannie (niecen) fødselsdag. Vi havde aftalt at skulle mødes i Vejen, for der ligger altså den bedste lingeri-forretning i hele Danmark. Jeg har ikke været andre steder, hvor man får så meget service og hjælp til at få den helt rigtige bh, dette både i størrelse og facon. Og hvordan man får brysterne til at sidde helt perfekt i bh’en.

Vi havde en hyggelig dag, selv om det var koldt og vejret var gråt.

Ingen kommentarer: