28 januar 2014

Strik

Jeg har lyst til at starte nyt strikketøj op, men samtidig vil jeg gerne være færdig med dem jeg har gang i. Lysten skyldes nok mest at jeg ikke rigtig gider dem jeg har gang i pt. Jo min florajakke, men den bliver der kun strikket på om morgen, før jeg tager kontaktlinserne på, da jeg så bedre kan se det jeg laver samt diagrammet (som forøvrigt er forstørret op i A3). Desuden har jeg talt alle masker, og skrevet dem på diagrammet, så jeg ikke behøver at tælle hver gang.

Lige nu mangler jeg ca. 50 pinde op til ærmegabet, men det går pænt fremad med mindst 4 pinde om dagen. Det tager ca. 1 time. Jeg kunne sagtens strikke flere, men dels skal jeg passe min dont som ledig, dels bliver fingeren slidt af garnet. Jeg lærer nok heller aldrig at forstå princippet med at rulle garnet op med ca. 5-8 m af hver farve, før det skal strikkes. Det virker stadig underligt på mig. Kunne meget nemt se fidusen i selvstribende garn. Men man kan jo ikke købe opskrifterne fra Fanø uden garn.

Pt. kan jeg næsten ikke vente på vi skal på Strikkefestival hos webstrikkerne i september. I år går turen til Esbjerg, hvor vi skal bo på vandrehjemmet. Jeg var med Annette over og se lokaliteterne i sidste uge, og det er dejlige lokaler. Jeg er ikke medarrangør, men da jeg alligevel skulle til Esbjerg i andet ærinde, slog vi 2 ting sammen og sparede dermed en køretur.

Ingen kommentarer: