30 juli 2006

Raglan oppefra og ned

Igår gik jeg i gang med mit første forsøg på at strikke en raglan oppefra og ned.

I dag vil jeg starte for 3. gang, men det skyldes, at i 1. forsøg fik jeg lavet en række huller, hvor jeg tog ud til raglanen. 2. forsøg var for så vidt godt nok, men efter at jeg har sovet på det, er jeg blevet enig med mig selv om (og det kan være svært), at jeg vil strikke på p 3½ i stedet for p 3. Men det er også den eneste grund.

Det går stærkt fremad med cardiganen til Thea, jeg er nu igang med det 2. ærme, og det tror jeg, jeg vil se om jeg ikke kan få strikket i dag. Jeg er nemlig alene hjemme, da Frank og hans far, er ude på sommerhusgrunden og grave ud til sokkel til vores nye skur. Det bliver i samme stil som sommerhuset.

1 kommentar:

IF Stjernen sagde ...

jeg strikker altid med huller - altså slår jeg om i stedet for at strikke i lænken. Så er det også lettere at se hvor langt man er nået ;-) Og kan faktisk godt lide det lille brud i det glatstrikkede.

Knus Britta