24 september 2006

Undskyldning og oprør

Nu har jeg en undskyldning for at købe mere garn.

Som I måske husker (ellers læs under den 3. september) købte jeg opskrift og garn til en babybluse med pololukning på Husflidsmessen i Viborg. Desværre mangler opskriften både strikkefasthed og mål, så jeg har haft skrevet til Håndstrik, og fået svar tilbage. Efter at have konfereret med Hanne V. (tusind tak for hjælpen) har jeg fundet ud af, at strikkefastheden er 25 m pr. 10 cm på p 4½, hvilket betyder at hvis jeg skal strikke blusen i str. 12 mdr., skal jeg have 20 m mere på ryg og forstykke, altså 40 m mere ialt i omkredsen. Det betyder så, at jeg ikke ved om der er nok garn, som der skulle være iflg. opskriften, så jeg har lige besluttet, at jeg køber noget andet garn, som passer bedre til opskriften, og så må jeg jo finde på noget andet, at bruge de 3 ngl. jeg har til.

Og egentligt synes jeg det er noget hø, at der er så meget forskel på opskriften og virkeligheden. Jeg har, som tidligere skrevet, netop skrevet til Håndstrik, som også er designeren, at der som minimum skal være strikkefasthed, vejl. pindestr. samt mål på det færdige produkt i opskrifterne.

Så derfor vil jeg opfordre alle til at kræve disse ting af diverse designere.

Ingen kommentarer: