16 juli 2010

Opdatering

I dag er det næsten 14 dage siden jeg sidst havde min pc åben. Dog har jeg lige set om der var vigtige mails, som der skulle svares på, når jeg har væregt på arbejde. Der har ikke været særlig mange, mest indlæg fra Webstrik.

Sidste weekend var vi i sommerhus, og jeg fik strikket en del på mit Eiffel Tower Shawl. Dog drillede det lidt, da jeg skulle lave hulrækken efter chart 2. For når man så skal starte på Border Chart, så passer maskeantallet ikke. Og her skal lige siges at jeg har haft kontakt til opskriftens ophavskvinde, som skriver at det er mig som har lavet fejl. Det må hun jo mene som hun vil, men jeg havde i hvert fald 1 m for meget i den ene side, og hvis mønsteret skulle passe (der skulle være 7 m på hver side af midtermasken) var jeg nødt til at fifle, og få pillet en 2 sm op og få den til at blive til 2 m.

Måske er det bare mig, men når nu der er gennemgående “hulrækker” vertikalt, så synes jeg også de skal passe over hinanden på hulrækken. Og det gjorde de fint, når jeg gjort som beskrevet i opskriften, men så manglede jeg den berømte maske (se ovenfor).

Nu mangler jeg “kun” 30 p, men til gengæld er de både lange og måske ikke svære, men man skal da holde tungen lige i munden. Jeg håber jeg bliver færdig denne weekend, for helt ærligt, jeg vil gerne snart strikke noget andet (komme videre på mine ufoer).

Da vi var i sommerhus sidste weekend, var jeg lige et smut henne hos Stof og Hobby i Kølkær. Jeg købte et Navia strikke-kit til bamsen, og så noget strikket garn (strikket ligesom en hestetømme), som jeg skal lave et tørklæde af på p. 20. Det har jeg ikke, og jeg vil ikke til at købe nogen for at strikke et tørklæde, så jeg laver mit på p 15 for sådan nogen har jeg.

Ingen kommentarer: