23 marts 2011

Strikkepinde

I dag bliver jeg nødt til at besøge en garnbutik. Jeg var så uheldig at knække en af mine Knitpro pinde forleden aften. Det var så dumt, det jeg gjorde. Jeg skulle lige sætte mig bedre til rette i sofaen, og fik så lagt al vægten – med den ene hånd (eller er det så halvdelen af vægten?) – på pinden, og så sagde det knak.

Heldigvis kan jeg købe nye hos Garnheksen i Vejle.

På fredag skal jeg med 2 gode veninder til messen i Middelfart.

Og jeg kan næsten allerede regne ud, at jeg nok kommer hjem med noget garn (strikkekit). Jeg har set den nye model fra Geilsk (Dydsmønster), og synes den er flot.

Uha, hvor har jeg lyst til at strikke en masse af de kits jeg har i forvejen, men grundet forventet vægttab, vil jeg ikke starte endnu. Dog strikker jeg Årringe færdig, da det var noget garn jeg købte tilbage i 2006 (tror jeg), og som det var meningen jeg skulle strikke Marocco af, men størrelsen bliver alt for stor. Så derfor skiftede jeg til Årringe. Denne ligger så lige i ventende position grundet den føromtalte knækkede pind.

I mellemtiden har jeg så strikket på et sjal i Zauberball, jeg tror farven hedder Forårsblomst, på tysk hedder den i hvert fald Durch die Blume.

Igår havde jeg besøg af Annette. Det er det gode ved at gå sygemeldt (starter på arbejde på mandag – bare 4 timer pr. dag), så har man tid til at få besøg. Det var som sædvanlig hyggeligt. Denne gang skulle jeg ikke rejse mig hver time for at hente mad, men kun hver anden time.

1 kommentar:

Annette sagde ...

Ja tak for hyggelig formiddag.... tiden løber bare i dit gode selskab....
Fru Geil-sk er en rigtig frister.. hvor er de nye modeller flotte, vi må hellere kigge/kramme godt på modellerne på messen...