13 august 2006

Odense

I år var vi i Odense i vores ferie (som overhovedet ikke er slut endnu).

Vi brugte bl.a. en hel dag i Odense Zoo, se billederne her.

Jeg havde jo, som en rigtig strikker skal, strikketøjet med på turen. Desværre havde jeg fået de forkerte pinde med, så det endte med at vi besøgte Tante Grøn i Vestergade allerede om mandagen. Jeg fik købte den rigtige størrelse pinde, men også 28 knapper, de 4 vidste jeg godt hvad jeg skulle bruge til, men de resterende var bare fordi de var søde/pæne, og kan bruges til små trøjer på et tidspunkt. Jeg købte også en målebånd, hvor der er cm på den ene side og tommer på den anden. Jeg har godt nok et i forvejen, men dette skal forestille en hund, og jeg har altså noget med dyr. Jeg kan varmt anbefale denne butik, alene ud fra den søde og venlige betjening man får.

Onsdag kørte vi til Tåsinge, men med det klare mål at besøge Hjelholt Uldspinderi. Der købte jeg 2 bundter 4/1 garn samt opskriften til et trekanten sjal med hulmønster. Det var en gave til min søster, som vi skulle til fødselsdag ved igår. Desuden smuttede der 4 bdt. fra Dansk Pelsuld i kurven, som måske skal bruges til det sjal, hvor det viste sig, at garnet ikke duede (gik i mange stykker), da det blev vundet op i nøgler. Jeg købte 4 bdt., da jeg ikke kunne huske hvor meget garn jeg skal bruge til det sjal.

Torsdag var vi i Fåborg, og der fandt jeg en masse nyt tøj hos Tøjtøsen i Østergade. Jeg skulle bare lige kigge hvad de havde på udsalg i min størrelse, og det endte med at jeg fik købt tøj til det bryllup jeg skal til i september, så det var dejligt, for nu behøver vi ikke skal til Kolding hos Lis G her i ferie, som det ellers var planen. Udover det "fine" tøj, fik jeg også købt 3 bluser til hverdagsbrug.

Alt i alt havde vi en dejlig tur til Odense og det fynske landskab.

Ingen kommentarer: