15 august 2006

Raglan oppefra og ned og en ommer

Jeg er netop blevet færdig med min første raglan oppefra og ned. Puha! Første forsøg skulle nok have været ensfarvet og ikke stribet, men det lykkedes efter mange forsøg. Jeg er selv ganske tilfreds.

Ommeren er den lyserøde cardigan jeg strikkede til Thea. Jeg er simpelthen ikke tilfreds med den hæklede kant, så jeg har besluttet at trævle den op, og så strikke en kant på forstykkerne og hækle en række krebsemasker i halsen.

Jeg mangler også at strikke min august-firkant i Tæppeknitalongen, så det kunne være jeg skulle få det gjort, inden jeg giver mig i kast med raglanen til Frank, som jeg har tilmeldt UFO KAL 2006.

Ja, og så er der jo også lige blusen til Rasmus, som skulle have været færdig for længe siden, men glatstrik og ensfarvet er lidt kedeligt. Jeg mangler dog ikke så meget, kun ca. halvdelen at stykket fra ærmegab og op på forstykket, 2 ærmer, halskanten og så selvfølgelig monteringen. Det er da ikke så meget, vel!

Jeg havde jo købt garn og opskrift til min søster, da jeg besøgte Hjelholts Uldspinderi i sidste uge, og jeg fik da det indtryk at hun blev meget glad for gaven. Jeg havde også været meget flink, jeg havde vundet garnet op i nøgler til hende, ellers vidste jeg jo godt, at jeg ville få det med hjem igen, for så der at skulle vinde det op.

Nu er der kun ca. 1 uge til jeg skal på hospitalet, og forhåbentligt have at vide hvornår jeg kan blive opereret. Selv satser jeg på ugen som starter med den 2. oktober. Jeg vil ikke opereres i ugen op til min nieces bryllup. Men selvfølgelig hvis det kan blive meget før (utopi), ville det da ikke gøre noget.

Ingen kommentarer: