13 april 2008

Tæppe, Super Karla, Halsduk

Jeg er nu færdig med tæppet i strømpegarnsrester, og jeg tror der sagtens kan blive til et mere, men det vil jeg lave en anden gang, og på en anden måde.
Jeg er gået i gang med Halsduken fra KAL'en på Webstrik, selv om jeg ikke er helt færdig med SuperKarlas Kappe. Jeg er ved den øverste kant, og mangler så "bare" lige kanten på siderne. Jeg kan mærke, det ikke er i dag jeg skal i gang med dem, det kræver vist for meget hjerneaktivitet.
Halsduken strikker jeg i Kauni i grønne farver. Garnet er lidt tykt i det, så jeg strikker på p 4½, men er lidt i tvivl om der er garn nok, jeg har 357 gr og iflg. opskriften skal der bruges 250 gr. (Her må der gerne kommenteres om det er nok af jer som har strikket den).
Vi har i dag været til frokost hos mine svigerforældre, vi skulle hente sommerskoene til bilen.
I bededagsferien skal vi have lagt stabilgrus og jævnet "haven", så bliver det jo spændende hvornår vi så får lagt fliser. Vi skal jo lige have besluttet, hvilke vi vil have, før vi kan bestille dem.
Igår var jeg til strik-in i Ry, og mødte der nogle dejlige kvinder, jeg kender gennem Webstrik, bl.a. Birgit, Hanne, Ingelise, Dorte, Annette og Jette, og selvfølgelig også Birte P. som har Garngalleriet.
Når jeg er i byen for at strikke, har jeg Promenade med at Hanne Falkenberg, så selvom der ikke bliver strikket hver dag på den, bliver det alligevel til noget. Jeg er da kommet et godt stykke vej på den 1. vinge.

3 kommentarer:

Lone sagde ...

Sikken flot brug af restegarn - næsten som et maleri! Det er en ide, som jeg vil gemme til senere :-)

Fríða sagde ...

jeg er bare helt vild med dit tæppe, Inge! hvor er det bare super-flot! ja, jeg har jo en svaghed for tæpper, men laver aldrig to éns, og din metode er en jeg ikke har prövet endnu. tak for idéen.
kh.fra Island
Frida

Familien Holm Ebling sagde ...

Hej Inge
Det er da super flot, og meget festligt med alle de farver. Go ide du der fik.

knus Jannie