04 april 2010

På tur

Vi har her i påsken været på en miniferie. Turen gik denne gang til det nordjyske, nærmere bestemt Dronninglund Hotel.


Vi havde en dejlig afslappet tur, og mødte en masse glade mennesker.


Der var buffet til aften, bestående af 3 retter. Forret, hovedret og dessert. Mad er de gode til at lave, men værelserne er ikke værd at skrive om. Der er f.ex. ingen varme på badeværelset, og der var en knust stikkontakt bag sengen, så den ene sengelampe ikke kunne tilsluttes. Men bortset fra det, var det godt.


Fredag kørte vi til Skagen og spiste frokost, der var allerede sort af mennesker, og der kommer kun flere hen over sommeren.


Vi var heldige med vejret. Det var kun fredag eftermiddag at det regnede, ellers skinnede solen fra en skyfri himmel.


Jeg havde taget Poona samt et nyt strikketøj med, hvis jeg nu skulle blive færdig med Poona. Det blev jeg nu ikke, men jeg fik strikket på det nye strikketøj, en vest (slipover) til Esben.


Lige nu mangler jeg ca. 4 omgange og så ærmerne på Poona. Så den bliver færdig her til formiddag.


Inden vi tog til Dronninglund, var vi lige forbi med et påskeæg til Thea og Esben. Det var nogle plastikfigurer fyldt med chokoladeknapper. De blev vel modtaget. Esben er vist en værre slikmund.


Han kan næsten gå nu, han skal bare lige lære at stole på sine ben. Han er et meget glad barn, og jeg må indrømme, at jeg ikke kan stå for ham. Thea er nået en alder, hvor hun bevidst prøver at "filme" sig til at få sin vilje, og det virker bare ikke ved mig. Jeg gider ikke, når børn klynker og deslige på beregning.


Men jeg har jo også altid være den skrappe moster/faster. Men heldigvis kan børn godt lide mig alligevel, måske fordi de ved hvor de har mig.

2 kommentarer:

Annette sagde ...

Enig med dig - du er nemlig altid den samme.
Lød som en dejlig tur I har været på. gad godt at ha været med på Skagen.

Fríða sagde ...

lyder som en dejlig tur I har haft. og netop, börn kan lide når tingene har faste rammer og de ved forinden hvilke reaktioner de kommer at få.
kh.fra Island
Frida