16 november 2013

Sokker som driller

Jeg skulle på tur med Annette i torsdags. Vi skulle besøge Anette, der som os også strikker. Derfor skulle jeg have et nemt strikketøj, for der skal jo kunne snakkes uden at der skal strikkes baglæns bagefter. Så derfor blev det til nogle sokker, som jeg har bestemt skal bruges til julegaver.

Jeg får strikket ca. 3/4 sok på turen, så langt så godt. Hjemme igen får jeg strikket sokken færdig, men vælger lige, at veje den inden jeg bryder garnet (det er en stor rest, hvor der efter vægten, før start, burde være nok garn, hvis jeg ikke lavede skafterne helt så lange som jeg plejer). Men ak, sokken vejer 28 gr. og der vil derfor kun være 17 gr. tilbage, hvilket jo ikke er nok.

Så øv, sokken trævles op, og der findes noget kontrastgarn, så nu bliver sokkerne med striber.

Nu er jeg så ligeså langt, som jeg var, da vi kørte hjem i torsdags.

Ingen kommentarer: