09 oktober 2005

Strikkefestival


Nu har jeg været til min første strikkefestival. Det var noget af en oplevelse. Jeg havde knap nok fået sat kurven med strikketøjet, før jeg blev taget med i Filita. Der købte jeg nu kun 3 knapper, jeg kunne slet ikke overskue det, med alle de mennesker på en gang.

Derefter gik jeg videre med Hanne M (?) (undskyld hvis jeg husker dit navn forkert) og vi var i Grønhøj Garn, der købte jeg opskrift og garn til et sjal. Garnet var den der superbløde Alpaca fra Drops.

Bagefter gik vi op på torvet, og der fandt jeg lige en boghandel, hvor jeg købte bogen af Jørgen Leth: Det uperfekte menneske.

Så valgte jeg at gå tilbage til vandrehjemmet, for nu havde jeg altså fået shoppet nok i Silkeborg, og jeg skulle jo lige nå at have noget Kauni hos Lisette fra Mejlby, inden hun fik solgt det sidste. Der købte jeg 2 bundter samt noget af Vivians ensfarvede Opal-garn, i nogle spændende farver som jeg ikke havde i forvejen.

Nu fik jeg så endelig sat mig til at strikke, som I kan se på
Dorthes hjemmeside. Senere fandt jeg ud i haven, hvor vejret bare var så dejligt. Lidt køligt, men dejligt.

Senere fik vi en lækker frokost.

Og så fik vi lige strikket lidt mere, inden vi skulle i gang med diverse workshops.

Jeg fik da lært at lave maskemarkører på en nem måde. Jeg har selv tidligere på året forsøgt mig udi denne diciplin, men ak, hvor var det svært. Men nu takket være Ditte F. har jeg lært det på en nem måde.

Og så lige til alle jer som må høre på at jeg manglede noget gult garn, jeg har fundet fejlen. Det er den sædvanlige fejl-40, jeg er simpelt hen begyndt med den forkert farve på bukserne. Men... jeg mangler nu alligevel 1 ngl. gult, for ellers kan jeg ikke få strikket hatten til sættet.

Jette A. var så flink at lukke butikken (Filita) op igen for nogle få stykker af os, så der fik jeg købt 4 bundter samt opskrift til Karen Noe's: Tørklæde med klunker samt garn og opskrift til et sjal som hedder: Sjal med liljekonvaller, jeg valgte noget petroleumsblå mohairgarn, som ikke har for mange "langtråde". Hvad hedder det: ja, på engelsk ville jeg nok sige "fluffy" (mon det staves sådan).

Jeg fik strikket et par lyserøde babyfutter færdig i går, som jeg var startet på fredag aften.

Ingen kommentarer: