08 august 2008

Ferieoplevelser

Vi har i denne uge været på ferie i det sønderjyske. Vi har boet på Ballumhus Kro. Et sted hvor man ikke tager tingene så tungt. Der er aftensmad kl. 18.30, og man bliver placeret sammen med andre, hvis man er ikke kan fylde mindst et 4-mandsbord, dvs. 3 personer får et bord for sig, mens vi andre bliver placeret sammen med andre. Det er en lidt underlig form, synes man den første aften, men det viser sig jo, at det er den rigtige facon at gøre tingene på. Der er ingen, som kommer til at sidde for sig selv, og man lærer en masse andre mennesker at kende. Man skal være indstillet på, at maden er gammeldags, dvs. sovs og kartofler, og hvis der er grøntsager, så er de overkogte. De har selvfølgelig også a la carte, men vi havde jo ½-pension, så vi havde ikke rigtig noget at skulle have sagt om hvad vi gerne ville have at spise. Der var 2 retter hver dag, og onsdag var der 3 retter og musik til maden. Vi mødte en masse sjællændere, som jo alle er søde mennesker. Vi mødte også en pige fra Randers, men det viste sig hun var lidt af en svindler. Hun rejste i nattens mulm og mørke fra regningen. Så hun fik i hvert fald 2 overnatninger med halvpension gratis.

Jeg har ikke fået læst så meget som 1 bogstav i min bog, men til gengæld har jeg strikket på mit Dominosjal. Jeg har nu nået 56 af de 382 brikker jeg skal lave. Det betyder, at nu har sjalet den bredde det skal have, og jeg kan "endelig" bare strikke lige op, indtil sjalet har den længde det skal have.

Frank havde jo arrangeret turen til Ballum, da han kunne huske jeg gerne ville på Fanø igen, så jeg kunne besøge Christel Seyfarths butik. Jeg var inde og kigge på hendes hjemmeside for at se åbningstider, og sikre mig at der var åbent. Der stod, at Christel ikke selv var i forretningen frem til den 7. aug. I hvert fald havde hun skrevet det på en sådan måde, at jeg fik indtryk af, at der var andre til at passe butikken. Så træls var det at komme til Fanø tirsdag, og opdage, at det var butikken, som havde ferie, ikke kun Christel. Øv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg havde jo tømt sparegrisen, så jeg havde jo drømt om, at gramse på en masse lækkert garn, og måske købe noget også.

Onsdag var vi på Mandø, uha, jeg var ikke tryg ved at skulle køre over Vadehavet uden information om, hvornår tidevandet ville vende. Men det gik, desværre regnede det næsten hele dagen. Bagefter kørte vi til Rømø, hvor vi spiste på Havneby Kro. Det kan anbefales.

Torsdag var vi på rundtur til Højer (hvor vi købte bl.a. spegepølse), Møgeltønder (hvor vi spiste frokost) og Tønder, hvor jeg endelig fik brugt nogle penge. Mit købegen var ved at få abstinenser. I Højer besøgte vi også
Hanne i Højer. Jeg fik købt nogle fårede knapper og et får (i ler) som var kørt over at en traktor. Med alle de fåre-ting jeg så, må jeg indrømme at tankerne gik til Hanne V. som jo var vild med fåre-relaterede ting. Jeg købte også noget Noro-garn, som jeg vil lave nogle tørklæder af. Jeg købte 2 forskellige farver, der dog matcher. Tænkte jeg kunne strikke 2 pinde af hver farve, eller lave 2 tørklæder. Jeg kan nemlig ikke huske hvor mange meter der skal til et smalt tørklæde, f.ex. 18 m på p 4½-5. Garnet har en løbelængde på 235 m/50 gr.

Ingen kommentarer: