25 april 2009

Ferie

Der er sket meget siden sidst.

Vi har været på ferie i Assens, og var rundt og se diverse gårdbutikker med garn. Desværre fandt vi kun 1 og det var på Als på vejen hjem. Jeg havde åbenbart fundet en liste på nettet, som ikke var blevet opdateret. Men på Als fandt vi Mjang, som jeg tidligere har besøgt med Vejle Husflid. Jeg købte 250 gr. Cottonwool til en bluse til Thea i julegave. Det er den lilla som var på forsiden af Hendes Verdens tillæg med strik for et par uger siden.

Vi startede så i mandags på arbejde igen. Der var sket noget siden jeg sidst havde været der. Vi var skiftet til den nye server, som vi vidste, vi skulle på et tidspunkt. Det er bare ikke sjovt, når man har store bunker liggende, skal betale regningerne, og hvad nu sådan en kreditorbogholder som jeg ellers laver. Samtidig havde vi nemlig fået ny version af Office-pakken, så vi samtidig med skulle sætte os ind i hvordan programmerne nu virker. Instruktion har vi nemlig ikke fået, så det er gået med at fandt én ud af noget, fortalte man det til de andre, eller man spurgte ud i rummet, ved I hvordan... Nå men det er da gået. Banken fik de til at virke tirsdag, så onsdag kunne jeg endelig betale regninger.

Firmaet bruger også en anden bank, og men den har de ikke fået til at virke endnu. Heldigvis bruges den ikke ret meget.

I torsdags da jeg kom hjem fra arbejde stod der en mega kasse i carporten. Det var Franks nye havetraktor. Han havde bare lige glemt at fortælle mig, at han havde bestilt den. Jeg vidste godt han skulle have en, men ikke at han allerede havde bestilt den. Heldigvis for Frank, havde han fri igår, så han kunne få den afprøvet. Så mens jeg var på arbejde, kom Franks forældre og hjalp ham med at få den pakket ud. Det er jo ikke lige noget, der er så nemt at håndtere ved udpakning.

Vi fik derfor slået græs for første gang på matriklen. Det pyntede.

Næste fredag står den så på plantning/sætning af hæk, sammen med de nærmeste naboer, som også skal have sat hækplanter.

Og nu noget strikkerelateret. Jeg har hos min lokale garnpusher bestilt et sæt med strømpepinde i 6 forskellige størrelser fra Knitpro. De var kommet igår, men det viste sig, at være den forkerte længde. Jeg havde bestilt 20 cm, og de havde modtaget 15 cm. Den længde synes jeg er lige lovlig kort, jeg får altid en af pindene til at hænge fast i min vielsesring + at jeg næsten altid er ved at tabe maskerne. De problemer har jeg ikke med dem på 20 cm, derfor!

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Problemet med strømpepinde i ringe kender jeg godt - og det skete netop med 15 cm. Af en eller anden grund løste problemet sig, da pindene skiftede til Knitpick, som jeg ikke har problemer med. Og længden er praktisk til babysokker, for jeg strikker normalt ikke sokker.
God weekend med det nyslåede græs.
Lene

Annette sagde ...

Håber I havde en skøn tur til det sydfynske.
Æv for "rodet" på arbejdet, men det skal du nu nok få sat skik på, hvis jeg kender dig ret.
Godt du forøger lagret med garn...så er jeg nemlig ikke den eneste der fylder lagret op...