29 januar 2010

Tørklæde i Buffalo-garn

Her er så endelig billedet af mit tørklæde i Buffalo-garn, købt hos Duddines på Mors. Det er blevet lækkert blødt, efter det blev skyllet op i varmt vand, tørret i tørretumbler i ca. 4 min. og derefter blokket. Det skulle i tørretumbleren, for at få det bløde look.

Jeg lavede et lille hulmønster, og garnet findes kun i denne farve. Der er vist planer om, at lave/farve det i sort og hvidt.

Jeg blev her til morgen færdig med vesten til Thea. Den er magen til de andre jeg har lavet, så derfor er der ikke taget billed af den. Nu kan jeg så komme videre med Franks sweater. Den bliver i sort med lilla mønster. Garnet købte jeg da Geilsk holdt åbning af sine nye lokaler. Den strikkes på p 3, så det kommer til at tage tid. Den er et godt tv-strikketøj, da den er i glatstrik. Ryggen og det ene ærme skal være ensfarvet. Vi overvejer stadig om kanten i halsen skal være lilla eller sort. Men det er der længe til endnu.

Ingen kommentarer: