27 december 2005

Arbejde og julefrokost

Jeg startede i dag på arbejde efter min ultra-korte juleferie (1 dag), hvis man altså ikke tæller helligdagene med.

Vi har jo fået nyt lys-system på arbejde, da der er blevet bygget til og moderniseret. Så de første 20 min. gik med at få tændt lyset på kontoret.

Nå, men jeg havde da heldigvis fri kl. 12 for vi skulle holde julefrokost for svigerfamilien. Desværre meldte halvdelen fra (3 stk.), da min svigerinde var blevet syg. Øv, for de skulle have haft brødet med, men så måtte jeg jo bare holde ved bageren på vej hjem. Men vi havde da en hyggelig eftermiddag, med alt for meget mad og pakkeleg.

Juledepressionen er heldigvis ovre for denne gang. Jeg synes det er underligt at en depression, ja det kalder jeg det altså, kan vare så kort, men dejligt er det at den er overstået.

Jeg er godt i gang med dukkedåbskjolen efter nogle begynder-vanskeligheder. Jeg startede ud med en rundpind i ædeltræ, men maskerne ville ikke rigtigt over på pinden, når de skulle fra tråden. Så prøvede jeg med nogle billige bambuspinde. Det gik lidt nemmere, men alligevel ikke. Jeg fik ondt i skuldrene (der kan man bare se den forskel der er på jumperpinde og rundpinde) og maskerne ville ikke rigtigt glide, som om pindene ikke var ordentligt glatte. Så endelig i går kom jeg på den geniale ide, at skifte til de gammeldags metalpinde, så nu sker der endelig noget med det strikketøj.
Thumbs Up

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Inge!
Det er rigtig træls med sådan et par dage med nedtrygthed :-( - jeg har det normalt i hele november og det halve af december - kommer som lyn fra en klar himmel - men i år har jeg passet på ikke at spise for meget sukker (kulhydrater) da undersøgelser viser at kulh. påvirker humøret negativt, hvis man får for meget - og helt ærligt - hvem gør ikke det i julen... så måske er det derfor du reagerer sådan ligeomkring juleaften?? -den dag, hvor vi er bedst ved os selv, ang hygge og mad. Godt Nytår ønskes du - og håber at humøret holder :-)))