03 oktober 2006

Doktorfiskbluse

I aftes blev jeg nødt til at starte op på endnu en bluse til Kathrine. Jeg har hos Bendix Garn købt 4 ngl. Doktorfisk fra Animal-kollektion fra Opal, og jeg blev lidt forundret da det viste sig at være lilla, hvor jeg kunne huske det var blåt. Nå, det er jo mig som husker forkert, for det blå er Kamæleon. Det skulle ellers have været til Casper, men det syntes moren ikke om, så nu går det ud over Kathrine, som heldigvis ikke er så vanskelig. Jeg strikker en raglan oppefra og ned efter opskriften fra Bendix Garn, men jeg har lavet lidt om på opskriften, så halsen ikke er lige høj hele vejen rundt, men buer nedad foran.

Jeg er ellers ved at strikke en cardigan med aran-mønster til Kathrine, men da jeg blev færdig med hætten i aftes, gad jeg simpelthen ikke til at skulle samle masker op til kant og jeg gad heller ikke lige at starte på et ærme eller et bælte.

Og i aften bliver det heller ikke til noget, for da skal jeg i husflidsforeningen, og der nytter det ikke noget at have noget kompliceret med, så her var da en undskyldning for at starte på noget nyt. Det er ikke til at koncentrere sig, når der sidder 40 kvinder og snakker rundt om en. Sidste år var jeg ved at strikke en strømpe fra Sokkeklubben, og det er da ikke særlig svært, men det lykkedes mig da at lave fejl, så derfor ved jeg af erfaring, at det nytter ikke noget man skal tænke for meget.

Jeg var jo til bryllup i weekenden med alt hvad der hører til af god mad, vin og kage, så jeg havde taget 100 gr. på igår, da jeg var til kontrolvejning, men jeg tror de allerede er forsvundet.

Ingen kommentarer: