12 oktober 2006

Tæppefirkanter

Jeg tror, jeg i dag vil forsøge at tage mig sammen til at komme videre med mine firkanter til Tæppeknitalongen, jeg er 3 firkanter bagud.

Jeg havde på forhånd besluttet, at jeg ville lave dem her, mens jeg alligevel skal gå hjemme, så nu må jeg virkelig til at tage mig sammen.

Nok også fordi jeg ved, at der kommer et par strikkeopgaver i nær fremtid. Den raglan oppefra og ned jeg lavede til Thea skal laves om, hun kan ikke få den over hovedet, men jeg havde jo også lavet den fejl, at jeg var ved (engang tilbage til foråret eller sidste år) at rette opskriften til, til 27 m i strikkefasthed, og det havde jeg glemt, så reelt er den strikket efter en opskrift med 22 m i strikkefasthed, og så ved enhver jo, at det kommer da aldrig til at passe.

Den anden strikkeopgave er til Theas mor, Anja, hun har i Ude og Hjemme set en bluse med hanefjed, som hun godt kunne tænke sig, og så skal hun da også have den. Den skal strikkes på p 12, så det må da gå hurtigt. Det er straks noget andet med den til Thea, for den skal først pilles op, øv!

Ingen kommentarer: