27 december 2008

Julefrokost

Nu er den overstået. Julefrokosten vi skulle holde for svigerfamilien. Og (kan man næsten sige) som sædvanlig blev Frank kaldt på arbejde, ligesom det hele skulle klappe med at varme steg, lave brunede kartofler og alt det der, som jeg aldrig har prøvet at lave.

Og hvor er det synd for Frank, i hvert fald hvis man spørger hans mor. Han har det hårdt, passer sit arbejde, og laver alting herhjemme tilmed.

Jeg vil bare lige oplyse, at jeg også har et fuldtidsjob, at jeg også laver en masse herhjemme, og at det er mig, der har tjansen med at slæbe, når der skal slæbes, da Frank af gode grunde ikke kan. Han ville gerne, men kan ikke, og sådan er det bare.

Men svigermor synes, det er synd for Frank. Jeg prøvede engang at lave en liste over, hvad det er Frank laver, og hvorfor det er så synd for ham. Mere for at finde ud af om hun mon har ret. Det har hun ikke. Frank laver aftensmad, vasker gulve og sit eget tøj. Selvfølgelig laver han også mere, men det er hans faste pligter, og jeg herser ikke med ham. Han må selv om, hvornår han vasker gulv og hvornår han vasker tøj, for det er hans eget problem, hvis han ikke har rent tøj at tage på. Det lyder måske hårdt, men jeg er ikke hans mor, et princip, jeg dyrker meget på mit job, da det er et mandefirma, jeg er ansat i. Og heldigvis giver bossen mig ret. Mit job er ligeså vigtigt, som drengenes.

Thea er meget glad for sin lillebror, som snart er 2 uger. Hun siger, hun elsker ham, og det er jo dejligt. Han opførte sig eksemplarisk igår, sov det meste af tiden, og ellers spiste han bare. Thea legede med tøjdyr og tæpper i stuen, mens vi andre holdt julefrokost i alrummet. Hun kom, når hun ville have noget at spise og ellers så vi ikke meget til hende. Hun kan finde ud af det der med pakkeleg, ikke noget vrøvl, selv om vi andre huggede pakker fra hende. Det skal lige nævnes, at Thea er 3 år. Men hun er god til at slå seksere, så det endte med at hun fik 5-6 pakker og morfar ikke fik nogen.

Ellers har det til nu været en fredelig jul. Jeg skal i dag have byttet en bog, som jeg fik 2 eksemplar af.

Men nu vil jeg benytte mig af at Frank sover endnu, og så lige strikke lidt blonde på Vårsjal. Det kan jeg kun, når jeg er alene, for ellers laver jeg fejl, glemmer omslag, og mangler dermed masker. Ikke fordi det er svært, jeg kan bare bedre koncentrere mig, når jeg er alene. Så jeg har ca. 1 time, inden jeg skal vække Frank.

Ingen kommentarer: